Gimnazijalci na izletu u Rimu

Učenici drugih razreda Gimnazije Karlovac zajedno s nastavnicima latinskog jezika  Zrinkom Nekić, vjeronauka Tomislavom Šeginom, fizike Tanjom Mihaljević i likovne umjetnosti Marinom Kuburom, zaputili su se u večernjim satima 24. veljače 2016. godine na četverodnevni stručni izlet u Asiz, Orvieto i Rim. Ukupno 55 učenika pošlo je na izlet čiji je organizator bila zagrebačka putnička agencija „Kompas.hr“.

Nešto prije 22 sata svi smo se okupili pred Sportskom dvoranom Mladost, puni velikih očekivanja i željni vidjeti neke od najvećih znamenitosti Vječnoga Grada. Udobno smo se smjestili u autobus na kat i u 22 h krenuli na putovanje koje ćemo pamtiti cijeli život. Put koji nam je predstojao bio je dug, ali mi smo to vrijeme odlučili skratiti druženjem i zabavljanjem. Putovali smo preko Gorskog kotara, a zatim i Slovenije. Jedan od prvih znakova da smo u Italiji bio je prekrasni osvijetljeni Trst kojega smo mogli vidjeti iz našeg autobusa. Negdje oko pola dva u noći umor je napravio svoje te smo svi zaspali, a probudili smo se kada smo već bili došli u Umbriju, pokrajinu u kojoj se nalazilo naše prvo odredište -  Asiz, grad svetoga Franje. Oko pola deset ujutro stigli smo pred našu prvu znamenitost, baziliku svete Marije Anđeoske, u kojoj se nalazi čuvena srednjovjekovna crkvica Porcijunkula. Nakon temeljitog pretresa od strane talijanskih vojnika, ušli smo u ovu predivnu baziliku, matičnu crkvu franjevaca. Na ovom mjestu najprije je stajala crkvica sv. Marije Anđeoske, čiji je nadimak Porcijunkula, u kojoj je sveti Franjo zajedno sa svojom braćom vršio pobožnosti i koja je sagrađena u gotičkom stilu. Kako bi bilo više mjesta za njegovu braću, sv. Franjo je od lokalnih zemljoposjednika tražio dio zemlje (tal. porzione) te je tako crkvica dobila nadimak Porcijunkula. Veličanstvena današnja bazilika sv. Marije Anđeoske sagrađena je u 17. st oko Porcijunkule u baroknom stilu. Zatim smo se uputili u srednjovjekovnu jezgru Asiza, gdje smo posjetili baziliku sv. Franje Asiškog koju krase bogate Giottove freske i u kojoj se nalazi grob sv. Franje. Prošli smo i dvoranama u kojima se nalaze relikvije iz doba sv. Franje, npr. jedan od prvih franjevačkih habita. Nakon Asiza uputili smo se u još jedan srednjevjekovni gradić, Orvieto. On je specifičan po tome što se nalazi na vrhu vulkanske stijene, pa smo se do njega dovezli uspinjačom. U malo slobodnoga vremena, šetajući krivudavim ulicama Orvieta, spoznali smo šarm i toplinu malih talijanskih gradića. Zatim smo ušli u jednu od najljepših srednjevjekovnih katedrala na svijetu, katedralu Santa Maria Assunta, podizanu od kraja 13.st do 16. st u čast Čuda iz Bolsene, kada je za vrijeme euharistije po hostiji počela kapati krv. Nakon Orvieta vratili smo se u autobus te nakon dvosatne vožnje stigli do našega hotela „Alba“ u Rimu, gdje smo se smjestili,večerali te nakon druženja pošli na spavanje da budemo odmorni za nove doživljaje.

Nakon buđenja i doručka, drugi dan našega puta u Italiju bio je rezerviran za najmanju državu na svijetu  Vatikan i šetnju po Rimu. Nakon kratke šetnje ulicama Rima stigli smo do veličanstvenog Trga svetog Petra te se uputili do ulaza u Vatikanske muzeje koji sadrže najbogatije i najveće zbirke umjetnina iz raznih dijelova povijesti, od grčkoga i rimskoga doba pa sve do suvremenoga doba. U dvosatnom razgledu prošli smo kroz zelena dvorišta, impozantne dvorane te kripte u kojima su pokopani pape. Na kraju ovog obilaska, posjetili smo i jednu od najpoznatijih sakralnih građevina na svijetu, Sikstinsku kapelu. Bio je nevjerojatan doživljaj vidjeti poznate Michelangelove freske, „Posljednji sud“ i „Stvaranje čovjeka“ koje inače imamo prilike vidjeti samo u udžbenicima. Nakon toga, prošli smo i kroz reprezentativnu baziliku sv. Petra te vidjeli još jedno djelo velemajstora Michelangela, poznatu skulpturu „Pieta“. Nakon slobodnog vremena za ručak i fotografiranje, uspeli smo se po bezbrojnim strmim stepenicama na vrh kupole sv. Petra, odakle se pruža spektakularan pogled na Vatikan i dio Rima. Nakon toga, tijekom kratke šetnje uz rijeku Tiber vidjeli smo i Anđeosku tvrđavu koja je prvotno bila mauzolej cara Hadrijana, zatim Palaču pravde i zavod sv. Jeronima. Tako smo došli i do najpoznatijeg rimskog trga Piazza Navona, kojeg je projektirao Bernini na mjestu nekadašnjega Domicijanova stadiona. Na njemu se nalaze dvije poznate fontane, Neptunova fontana i Fontana četiri rijeke. Šetnjom smo nastavili do Panteona, hrama svih bogova, najvažnijeg rimskog hrama. On je preživio nekoliko razaranja te je više puta bio prenamijenjen, a zlato i broncu koja ga je ukrašavala s vanjske strane iskoristio je Bernini za svoja djela. Zanimljivo je što Panteon na vrhu kupole ima kružni otvor kroz kojega zbog posebne konstrukcije ne pada kiša. Danas se u njemu nalaze grobovi Vittoria Emanuelea, posljednjeg talijanskog kralja i umjetnika Raffaella. Prošetali smo i najpoznatijom ulicom u Rimu koja se naziva Via del Corso i u njoj razgledali izloge raznovrsnih dućana kako bismo sutradan znali gdje ćemo što kupiti. Sastali smo se na Piazzi di Spagna i umorni zaputili prema autobusu i hotelu.

Treći dan ujutro posjetili smo Kalistove katakombe, mjesto pokapanja prvih kršćana. Poslije toga na red je došla bazilika sv. Pavla izvan zidina, koja je sagrađena na mjestu groba sv. Pavla i u kojoj se čuvaju njegove relikvije. Nakon te, posjetili smo i baziliku sv. Ivana Lateranskog, prvotnu papinsku baziliku u kojoj je papa stolovao prije izgradnje bazilike sv. Petra i zapravo najvažniju sakralnu građevinu zapadnog kršćanstva. Pokraj ove veličanstvene bazilike imali smo izuzetnu sreću vidjeti i stube po kojima je koračao Isus Krist do Poncija Pilata, a koje je dala dopremiti majka cara Konstantina, Jelena. Većina nas je dala i obol svetog Petra, tj. bacila novčić koji će biti korišten za školovanje bogoslova. Nakon vremena za ručak posjetili smo i zadnju od četiri velike bazilike Rima, baziliku sv. Marije Velike koja je sagrađena na mjestu gdje je prema legendi, 5. kolovoza pao snijeg kako bi Gospa označila mjesto na kojem želi da joj sagrade crkvu. Ova impozantna bazilika nosi pridjev „sva u zlatu“ jer je urešena velikom količinom zlata, a u središtu se nalazi i veličanstveni baldahin koji je podigao Bernini, čiji se grob nalazi u ovoj bazilici. Vidjeli smo i crkvu sv. Petra u okovima u kojoj se čuvaju okovi kojima je Herod okovao sv. Petra. U njoj se nalazi još jedno Michelangelovo djelo, poznata skulptura „Mojsije“, a i grob najpoznatijeg minijaturista Juraja Julija Klovića. Nakon toga uslijedio je posjet Koloseumu, veličanstvenom amfiteatru podignutome za vrijeme cara Vespazijana u 1. st. Prošetali smo se i Kapitolijem te vidjeli čuvenu kapitolijsku vučicu te Piazzu del Campidoglio. Spuštajući se, vidjeli smo i Oltar domovine, podignut u čast Vittoriu Emanuelu. Zatim je na red došla i najpoznatija rimska fontana, Fontana di Trevi u koju smo preko ramena bacili novčić, zaželjevši da se ponovno vratimo u Rim. Ostatak dana iskoristili smo za kupovinu na Via del Corso, te smo se premoreni vratili u hotel.

Zadnji dan posjetili smo antičke građevine na Palatinu te Forum Romanum na kojemu smo vidjeli rostru, hram Kastora i Poluksa, hram Venere i još mnogo drugih građevina. Zatim smo se ponovno zaputili prema Vatikanu kako bi u podne sudjelovali na angelusu s papom Franjom. U podne papa je izašao te smo se pomolili, a on je održao kratku propovijed. Sve nas je blagoslovio te smo zatim nakon četiri vrlo zanimljiva i ispunjena dana, u kojima smo posjetili puno znamenitosti, ali se i zabavili, u kojima smo pješice prešli oko 30 kilometara i pošteno se izmorili, bili spremni krenuti kući. Iako smo još uvijek umorni od puta i ponovno se navikavamo na život ispunjen školskim obvezama, izlet u Rim bio je nezaboravno iskustvo koje bi svakako trebalo ponoviti.

Ana Katić, 2. f

Sva prava fotografija postavljenih na kafotka.net su pridržana od strane njihovih autora ili vlasnika i bez autorovog se pismenog odobrenja ne smiju kopirati niti upotrebljavati na bilo koji način. ALL RIGHTS RESERVED.