Riječki umjetnik i fotograf Borislav Božić bio je gost predavač na Stručnom aktivu za Profesore likovne kulture Karlovačke županije u OŠ Grabrik 13. prosinca 2014. godine.
Borislav Božić ostvaruje zapažene umjetničke akcije vezane za propitivanje identiteta pojedinca u suvremenom društvu, tj. u odnosu s vlastitim okruženjem. Umjetničke su to prakse naziva Limb, Metroseksualac, Grupni autoportret Borislava Božića, Beskućništvo Borislava Božića. Osim umjetničke prakse Borislav Božić je zapaženi pedagog, profesor vizualne komunikacije, likovnih umjetnosti i fotografije na Prirodoslovnoj i grafičkoj školi u Rijeci, te voditelj i organizator Fotokluba Rijeka.
Kako je fotografija njegova velika ljubav i još uvijek neiscrpna umjetnička disciplina podario nam je nezaboravno iskustvo fotografiranja Camerom obscurom. Školsku garderobu je transformirao u fotografski laboratorij gdje su nastale naše prve fotografije snimane kartonskim kutijama nazvanim „Ljubica“ (Camera obscura by Borislav Božić). Pod njegovim stručnim vodstvom propitivali smo one prapočetke fotografiranja jer Camera obscura je preteča svih vrsta analognih i digitalnih fotoaparata.
A svoj osobni identitet materijalizirali smo otiskom dlana na kemijski obrađenom fotomaterijalu.
Uz kratku vježbu otiskivanja dlana i radionice Camere obscure zanimljivo je bilo i predavanje naziva „Konstrukcija i dekonstrukcija slike“.
Autorski i znalački osmišljeno predavanje o mediju fotografije kao umjetničkoj praksi. Što je fotografija? Kako fotografiju promatrati? Kako je za fotografiju osim tehničke komponente bitna formalna i umjetnička analiza. Kako fotografija u sebi nosi vrlo duboku individualnu poruku kreatora, a isto tako preispituje društvene i povijesne senzacije.
Na primjeru „ Utopljenika“ Hippolyte Boyard-a kao prve manipulirane fotografije iz 1840. god, pokazuje suštinu medija fotografije, gdje je ona moćno sredstvo ubjeđivanja.
Formalnom i umjetničkom analizom radi korelacije sa umjetničkim djelima i fotografijom, te primjere fotografija nastalim u različitim vremenskim distancama ali sa istom umjetničkom porukom .
Također preispituje fotografiju koja može biti estetski lijepa, dopadljiva široj publici, ali duboko u biti nosi skrivenu poruku koja nas može ogoliti, razočarati, rastužiti, otkriti potpuno druge, dublje, teže, društveno odgovorne poruke . Navodi tako primjere fotografija pejzaža fotografkinje Sandre Vitaljić „Neplodna tla“ gdje umjetnica uz prikaze pejzaža u biti otkriva mjesta koja su obilježena povijesnim događajima i stradanjima, masovnim ubojstvima.
Predavanje „Konstrukcija i dekonstrukcija slike" otkriva novo čitanje fotografije, priču koju fotografija otkriva i njenu moć, te snažan utisak na promatrača.
Jedna subota, 13.prosinca 2014.godine dokumentirana je Camerom obscurom „Ljubica“ i fotoaparatom „Canon“ Dinka Neskusila.
Napisala: Ivana Maradin